Soha nem látott mértékben nőtt az elmúlt évben az üzemanyagok ára. Adatokat közlünk, honnan jutottunk hova, mik a várható következmények, és még meddig mernek elmenni?
2010 januárjában a 95-ös átlagára még “csak” 317 forint volt, a gázolajé pedig 297 forint. December közepén a benzin literenkénti átlagára már 357-358 forint volt, míg a gázolajé 345 forint. Az [origo] által megkérdezettek a dráguló és egyre kevéssé fogyó élelmiszerek mellett veszteséges tömegközlekedést, növekvő fuvardíjakat és gyengülő, bedőlő cégeket jósolnak a várható rekordárak miatt.
És mindennek ellenére további brutális áremelés várható. Az elemzők között megoszlik a vélemény az emelkedés üteméről, van, aki "csak" 375-380 forintos benzin- és 365-370 forintos gázolajárat jósol, míg mások szerint egy év múlva 390-410 forint is lehet a 95-ös benzin átlagára, és ehhez hasonlóan fog emelkedni a gázolajé is.
2010-ben, az első kilenc hónapban 9,8 százalékkal, 2,212 milliárd literre esett vissza az üzemanyag-fogyasztás a tavalyi év hasonló időszakához képest a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) adatai szerint. A 95-ös benzinből 11,8 százalékkal fogyott kevesebb, míg a 98-asból 36,4 százalékkal vásároltak kisebb mennyiséget.
Ezzel párhuzamosan emelkedett viszont az E85-ös üzemanyag vásárlása. Az ok nyilvánvaló: most átlagosan 260 forintba kerül egy liter. Az ukrán határ mentén élőknek persze ez is drága, ők egy határátlépés után mindössze 200-210 forintért tankolhatják a gázolajat és a benzint az autóikba.
A piaci változásokat megérezte a Mol is, a teljes magyarországi értékesítése 11 százalékkal csökkent az első háromnegyed évben az előző év azonos időszakához képest, a kedvezőtlen kereslet és elsősorban az év első felében a szomszédos országok felé irányuló üzemanyag-turizmus következtében.
A kőolaj világpiaci árának kitartó emelkedése külföldön is „magával húzta” a gázolajárakat. 2011 harmadik hetében az ausztriai kutaknál átlagosan 1,250 euró a gázolaj literenkénti ára. Franciaországban 1,305 eurót, Olaszországban 1,338-ot kérnek, míg a német töltőállomásokon 1,314 eurót kell fizetni a dízelért.
A Föld Napja alkalmából a K&V kis csapata, tegnap Károlytáró környékén gyűjtötte össze a szemetet, ezzel is hozzájárulva környezetünk szebbé, élhetőbbé tételéhez!
BővebbenA múlt hét csütörtök igazán mozgalmasan telt nálunk: a Logisztika Napja alkalmából ugyanis közel 100 középiskolás diák látogatott el hozzánk fóti raktárainkba, illetve gyöngyösi telephelyünkre.
BővebbenIsmét alkalmunk nyílt ünneplőbe öltözni: múlt csütörtökön hivatalosan is átvehettük a MagyarBrands "Kiváló Üzleti Márka" díját, amellyel idén is a legkiválóbb hazai márkák közé sorolták a K&V-t.
BővebbenA K&V Logistic Solutions flottája az idén 32 darab Volvo FH Aero vontatóval bővül – a döntést több mint egyéves gyakorlati tesztelés előzte meg. A Volvo új fejlesztésű típusát már 2023-ban és 2024-ben is kipróbáltuk, hogy megbizonyosodjunk a járművek valódi hatékonyságáról, kényelméről és fenntarthatósági előnyeiről.
BővebbenEzzel a címmel jelent meg a K&V ről egy átfogó és érzékeny riport a Behaviour Magazinban, amely nemcsak a K&V fejlődéstörténetét, hanem a generációváltás emberi és üzleti kihívásait is bemutatja.
BővebbenMúlt szombaton mi is részesei lehettünk egy különleges kulturális eseménynek: az az Aurora FolkGlamour és a Vidróczki Néptánc Együttes teltházas Mesés Divatbemutatójának, amely a Gyöngyösi Mátra Múzeumban keltette életre a magyar népmesék, legendák és balladák varázslatos világát.
Bővebben